යහපතක් ම වේවා...!
මා පළාත් පාලන ආයතනයක ලාබාලම සාමාජිකයා බව පැවසීමට තරම් නිරවුල් සාධක මා සතුව නොමැති බැවින් ඒ විශේෂණය අත හැර දමමි. එහෙත් මා පළාත් පාලනයට ලාබාලයෙක් නොවන බව නම් හොඳින් දනිමි. මා ඉපදෙන විට දී නොමැති වූවද මාගේ පියා ද පළාත් පාලන ආයතනයක නියෝජිතයෙකි. පණ්ඩුකාභය යුගයේ සිට පර සුද්දන් විසින් අහෝසි කරන තෙක් පැවත ගෙන විත්, නැවත සුද්දන් විසින්ම ආරම්භ කොට පැවත ගෙන ආ දීර්ඝ ඉතිහාසයක් ඇති ලංකාවේ පළාත් පාලනය මහ නගර හා සුළු නගරවලට පමණක් සීමා කොට පැවති සංවර්ධන සභා යුගයේ දී ද මාගේ පියා ගමේ මැම්බර්ම විය. මාගේ පියාගේ පියා ද මහජන ඡන්දයෙන් පත් නොවූව ද මහජනයාගෙන් වචනයක් නො ඇසූ මැම්බර්ලා කිහිප දෙනා අතරින් කෙනෙක් විය. මෙලෙස පළාත් පාලනය අත මිට මොළවා ගෙන මා උපන්නේ ද ලංකාවේ පළාත් පාලනයේ සුවිශේෂී දිනක දී ය.
මීට වසරට පමණ පෙර දිනකදී අපගේ ප්රාදේශීය සභාවේ පැවති, පරිගණකවල සිංහල භාවිතය පිළිබඳ පුහුණු වැඩමුළුවකදී මෙම බ්ලොග් අඩවි හෙවත් අන්තර්ජාලයේ ලොග් සටහන් පොත පිළිබඳව දැන ගතිමි. එදා සිට දිගින් දිගට ම බ්ලොග් කියවීම, විශේෂයෙන් සිංහල බ්ලොග් කියවීම පුරුද්දක් කොට ගෙන සිටිය ද මගේම බ්ලොග් අඩවියක් ඇරඹීමේ හෙවත් ප්රසිද්ධ දින පොතක් ලිවීමේ විචිකිච්ඡාවෙන් පසු වුනෙමි. විශේෂ දෙයක් සිදු වූ සෑම දිනකම ඒ පිළිබඳව මතක සටහනක් බ්ලොග් අඩවියක ලියා තැබීම කළද, ඒ සියල්ල ප්රසිද්ධ වීම මා හට කෙසේ වුවත් මා නියෝජනය කරන ආයතනවලට ඇති කරන බලපෑම ගැන සිතා, ප්රාදේශීය සභාවට තේරී පත් වූ නමින් නොලියා මෙලෙස ලිවීම වඩාත් යෝග්යයැයි සිතුවෙමි.
මානව පරිනාමයේ මුල්ම යුගය ගල් යුගයයි. මා නවය වසරේ ඉගෙන ගන්නා කාලයේ අපගේ ගුරුතුමියට අනුව, ඒ යුගයට ගල් යුගය යැයි කීවේ ඒ යුගයේ මිනිසා ගල් ගුහාවල ජීවත් වූ නිසාලු. එහෙත් ඒ යුගයට ගල් යුගය යැයි කීවේ ඒ යුගයේ ජීවත් වූ මිනිසුන් තම ජීවන පැවැත්ම සඳහා ගල් ආයුධ භාවිතා කළ නිසා බව පසුව දැන ගත්ත ද, මා මාගේ ගුරුතුමිය සමග උරණ නොවූයේ, ගල් යුගයේ මානවයින් ගේ වැනි හැසිරීම් තිබූ අපව ශිෂ්ඨ ලෝකයට ගෙන ඒම සඳහා එතුමිය ගත් අවංක උත්සාහය නොවන්නට අද වන විට මා ද, පාර්ලිමේන්තුවට හෝ පළාත් සභාවට තේරී සිටිය හැකි වුවද, අවසනාවන්ත ලෙස කාටූන් කාරයින්ගේ තෙළිතුඩේ තවත් බල්ලෙකු වීමට ඉඩ තිබූ බැවිනි.
මහානාම හාමුදුරුවෝ හෝ ධර්මකීර්ති හාමුදුරුවෝ හෝ ශ්රී සිද්ධාර්ථ බුද්ධරක්ෂිත හාමුදුරුවෝ හෝ වෙනත් කතුවරයෙකු හෝ සංස්කාරක වරයෙකු විසින් සඳහන් කරනු ලැබ තිබූ නිසාම ලංකාවේ පළාත් පාලනය ඇරඹෙන්නේ පණ්ඩුකාභය යුගයෙන් යැයි වංශ කතා ලෝලීන් කීව ද, ඒවා උපුටා ගෙන මා ද ඉහත සඳහන් කළ ද පළාත් පලනයේ මූලික සංකල්පය ගල් යුගයේ මානව හැසිරීම් තුලම හඳුනා ගත හැකි බව මාගේ අදහසයි.
මෙම සටහන හුදෙක්ම මාගේ ස්වයං වින්දනය සඳහා ම පමණක් නොවන බැවින් ඒ සම්බන්ධව තවත් අදහස් දැක්වීම මෙය කියවීමට ලැබෙනා ඔබගේ ප්රතිචාර මත ඉදිරිපත් කිරීමට ඉඩ තබමි.
1987 දී සිදු කළ 13වන ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථා සංශෝධනය සිදුවන තෙක් නිවැරදිව තේරුම් ගන්නට හැකි වුවද, පළාත් සභා සංකල්පය බිහි වීමත් සමගම පළාත් පාලනය යනු කුමක් දැයි තේරුම් ගැනීම අපහසු විය. පළාත් පාලන ආයතනවලින් පාලනය කරන්නේ පළාත් නොවන බැවින් මේවා ප්රාදේශීය පාලන ආයතන ලෙස හැඳින්වීම මගින් හොඳින් තේරුම් ගැනීමට හැකි වෙතැයි මම සිතමි. මෙම පැටලවිල්ල ලිහා ගැනීම සඳහා පළාත් පාලන සහ පළාත් සභා අමාත්යංශය හා මෙම ක්ෂේත්රෙය් විද්වතුන් විසින් ප්රාදේශීය ආණ්ඩුකරණය හා ගමේ ආණ්ඩුව යන නම් දෙක හඳුන්වා දී ඇත. රටක් පාලනය කරන්නේ රජයක් විසිනි. ඒ රජය සඳහා වරින් වර නොයෙක් අය පත්වේ. පත්වන කෙනා තෝරා ගැනීම එක් එක් පාලන ක්රම අනුව වෙනස් වේ. ප්රජාත්රාන්තික ක්රමය අනුව කලින් කලට යම් කණ්ඩායම්ක් තේරී පත්වන අතර එම කණ්ඩායමට ආණ්ඩුව යැයි කියනු ලැබේ. ඒ අනුව ආණ්ඩුව යනු රටක් පාලනය කරන කණ්ඩායමයි. මේ ආකාරයට සිතුවොත් ගමේ ආණ්ඩුව හෝ ප්රාදේශීය ආණ්ඩුකරණය යන්න භාවිතා කිරීමෙන් තවත් ගැටලුවක් ඇති වන්නට ඉඩ ඇත. එබැවින් ලංකාවේ පළාත් පාලනය; ග්රාම පාලනය හෝ ප්රාදේශීය පාලනය ලෙස හඳුන්වන්නේ නම් යෙහෙකි.
කෙසේ වුවද මෙම ග්රාම ආණ්ඩු සංකල්පය සමග තවත් විශාල වෙනස්කම් රාශීයක් සිදුවෙමින් තිබෙන බව දැන ගන්නට තිබේ. ඒ පිළිබඳ මාගේ අදහස් නැවත සටහනකින් ඉදිරිපත් කරන තුරු ඔබ සියලු දෙනාට යහපතක්ම වේවා!
Saturday, 26 September 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
/////මෙම සටහන හුදෙක්ම මාගේ ස්වයං වින්දනය......../////
ReplyDeleteමළා
http://askbestptc.webs.com
ReplyDeletevideo chat story